Lutein priporočam vsem slabovidnim

Posted by

Kdaj sem se prvič srečala s pojmom lutein? Hm, naj pomislim. Ko sem raziskovala, kaj stroka priporoča tistim, ki imajo težave z vidom. Takrat sem veliko brala o njem in seveda tudi izvedela stvari, ki jih prej nisem vedela. O njem nismo slišali ne v šoli, no, mogoče mimogrede, in tudi na faksu ne. Izvedela sem, da spada v skupino antioksidantov, natančneje karotenoidov in da naj bi zmanjševal tveganje za pojav očesnih obolenj. V zadnjem času je najbolj aktualno očesno obolenje npr. siva mrena. Koristen podatek za mene pa je bil tudi ta, da ga s hrano dobimo dva miligrama na dan.

Največ luteina vsebuje zelenjava, ki je zelenolistna

Vemo, da s hrano oziroma s pravilnim prehranjevanjem lahko veliko dosežemo. Če želimo v svoje telo spraviti tudi čim več luteina, potem mora biti na naših krožnikih predvsem zelenolistna zelenjava. To po domače pomeni, da moramo jesti predvsem ohrovt, špinačo, zeleni radič, solato …Ta zelenjava pa je dostopna prav vsem, zato tu ne bi smelo biti težav. Če pa nam tovrstna zelenjava ne ustreza, potem lahko zaužijemo sadje, ki prav tako vsebuje lutein. Med prvake v sadju, ki ga vsebujeta, sodita predvsem pomaranča in marelica. Seveda oba sadeža veljata za zelo priljubljena. Skriva pa se tudi v jajčnem rumenjaku.

Prisoten je tudi v prehranskih dopolnilih

Nekateri izmed vas pa verjetno niste ne ljubitelji zelenjave in niti ne sadja, še manj pa jajčnega rumenjaka. Tudi za take je dobro preskrbljeno na slovenskem trgu. V lekarnah in drugih tovrstnih trgovinah lahko kupite prehranska dopolnila, ki ga prav tako vsebujejo. Toda, pozor, bodite previdni. Niso vsa prehranska dopolnila enako kvalitetna. Natančno morate prebrati navodila na deklaracijah ali pa se posvetovati s strokovnjaki. Včasih namreč uživamo nekaj, kar ni povsem tisto, kar piše na listku. Zatorej je še vedno najboljša varianta ta, da damo v usta dejansko to, kar vidimo.

Kakorkoli že, prav za vse se najde zdravilo. Tudi za težave, ki nam jih povzročajo oči. Da bomo na starost še vedno dobro videli in morda brali časopis brez očal ali pa lup, lahko poskrbimo že prej, in sicer s pravilnim ter doslednim prehranjevanjem, kajneda?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *